Ervaringen

Jongen (11) die een broertje zou krijgen, aan het eind van het traject: “Ik ga met mijn broertje doen wat jij met mij gedaan hebt.” “Wat heb ik met jou gedaan?” “Jij hebt naar mij geluisterd.”

 

Josy de Sousa Reis en Martin Snoeijing, ouders van Gabriel:  “Wij zijn via de wijkverpleegkundige met Anke in contact gekomen. We zochten voor onze zoon hulp omdat hij niet lekker in zijn vel zat. Onze zoon was op dat moment 11 jaar, heeft zware dyslectie en voelde zich onbegrepen bij andere leeftijdsgenoten. Wij ouders konden het niet langer aanzien dat hij zo met zijn gevoelens liep te worstelen en daarom hebben we hulp gezocht. Anke heeft spelenderwijs, ongedwongen Gabriel zijn zelfvertrouwen weer terug laten vinden. Wij zijn erg blij dat er mensen zoals Anke zijn die de tijd en de rust hebben om deze kleine verstopte diamantjes te helpen om te gaan stralen. Dank je wel Anke.” 

 

Moeder van Twan: “Onze belangrijkste reden om Twan (7 jaar, groep 4) aan te melden bij Anke was dat hij vooral in lezen sterk achterliep bij de kinderen in zijn klas. Hij las langzaam, sloeg woordjes over en vond lezen gewoon niet leuk. Doordat hij zijn prestaties vergeleek met die van de anderen voelde hij zich vaak boos, verdrietig en onzeker. We hebben pas het traject afgesloten en zien nu al resultaat. Twan herkent bepaalde woorden sneller, doordat hij nu ook iets vertrouwen krijgt in dat hij het ook wel kan en dat het niet gek is dat hij anders leert. Hij probeert, zonder direct boos te worden of verdrietig. Hij gaat zelfs uit zichzelf op de bank een boekje lezen en op bed ook. Krijgt plezier in lezen. Twan geeft aan dat hij jouw uitleg erg prettig vond; over beelddenken en hoe de techniek werkt. Ik sluit me hierbij aan. Rustig, zacht en prettig. Hij voelt zich begrepen en was zichzelf bij jou. Ik vind je een fijne vrouw, rustig, begripvol en fijn in de omgang.” 

 

Ingrid van der Laan: “Anke is betrokken, empathisch, open, niet veroordelend en to the point. De begeleiding van Anke sluit goed aan bij onze beide kinderen. Dit heeft er toe bijgedragen dat ze betere schoolresultaten halen en daarmee positieve leerervaring opdoen. Voor onze jongste is begrijpend lezen heel erg verbeterd, rekenen gaat beter (meer inzicht) en spelling gaat nu ook ontzettend goed. En niet te vergeten het zelfvertrouwen: weer fluitend naar school, alleen de straat op durven om te gaan spelen met vriendinnen en lekkerder in het vel zitten. Ook als opvoeder is het fijn om handvatten te hebben hoe we de kinderen kunnen ondersteunen. Al met al is het voor ons van grote meerwaarde geweest dat Anke op ons pad is gekomen.” 

 

Petra: ” Mijn ervaring met jou is zeer positief. Je hebt een natuurlijke manier van doen, het voelde vertrouwd aan, niet vreemd. Hierdoor durfde ik me open te stellen. Jouw rust die je uitstraalt is een goede eigenschap. Doordat ik me open durfde te stellen heb ik stappen kunnen maken en heb ik de handvatten gevonden die ik nodig had.”

 

Meisje (10) dat last had van heimwee en had geleerd hoe ze hiermee om kon gaan zodat ze zich weer kon voelen: “Jij bent niet een geneesheer maar een geneesvrouw.” 

 

Jongen (16): “Ik kan bij jouw mijn ei kwijt.”

 

Leerkracht over leerling (12): “Dat hij nu positief contact heeft met andere kinderen en meevoetbalt op het schoolplein komt door de sessies met jou.”